vineri, 10 octombrie 2008

For a better life - day 7

1 Corinteni 13

_____
Chiar dacă aş vorbi în limbi omeneşti şi îngereşti, şi n-aş avea dragoste, sunt o aramă sunătoare şi un chimval zăngănitor. Şi chiar dacă aş avea darul proorociei, şi aş cunoaşte toate tainele şi toată ştiinţa; chiar dacă aş avea toată credinţa aşa încât să mut şi munţii, şi n-aş avea dragoste, nu sunt nimic. Şi chiar dacă mi-aş împărţi toată averea pentru hrana săracilor, chiar dacă mi-aş da trupul să fie ars, şi n-aş avea dragoste, nu-mi foloseşte la nimic.

Dragostea este îndelung răbdătoare, este plină de bunătate: dragostea nu pizmuieşte (invidiază); dragostea nu se laudă, nu se umflă de mândrie, nu se poartă necuviincios, nu caută folosul său, nu se mânie, nu se gândeşte la rău, nu se bucură de nelegiuire, ci se bucură de adevăr, acoperă totul, crede totul, nădăjduieşte totul, suferă totul.

Dragostea nu va pieri niciodată. Proorociile se vor sfârşi; limbile vor înceta; cunoştinţa va avea sfârşit. Căci cunoaştem în parte, şi proorocim în parte; dar când va veni ce este desăvârşit, acest <în parte> se va sfârşi.

Când eram copil, vorbeam ca un copil, simţeam ca un copil, gândeam ca un copil; când m-am făcut om mare, am lepădat ce era copilăresc. Acum, vedem ca într-o oglindă, în chip întunecos; dar atunci, voi cunoaşte pe deplin, aşa cum am fost şi eu cunoscut pe deplin.

Acum dar rămân aceste trei: credinţa, nădejdea şi dragostea."
_____

Unde dragoste nu e, nimic nu e... se cântă. Dar mă întreb:
Unde dragoste chiar e, la ce nivel e?

Dumnezeu este dragostea însăşi. Cât de mult iubesc eu?

Când recitesc această pledoarie pentru dragoste, tânjesc să mă maturizez.
Iată un mod de a ne evalua dragostea, mod sugerat de către Ed Young în cartea sa, "Cele 10 porunci ale căsătoriei".

Dragostea matură este:
  • răbdătoare. Suport imperfecţiunile partenerului/partenerei.
  • bună. Îmi arăt bunăvoinţa faţă de cealaltă persoană.
  • se bucură de adevăr. Dragostea mea creşte datorită sincerităţii şi integrităţii.
  • încrezătoare. Mă aştept la tot ceea ce este mai bun din partea partenerului meu.
  • plină de speranţă. Sper ceea ce este mai bine din partea şi pentru partenerul meu.
  • suferă. Dragostea mea rezistă chiar şi prin cele mai grele vremuri.
Dragostea matură nu este:
  • geloasă. În schimb, este sigură.
  • lăudăroasă. În schimb, se abţine de la a se elogia pe sine.
  • arogantă. În schimb, este smerită.
  • egoistă. În schimb, pune nevoile şi dorinţele partenerului pe primul loc.
  • mânioasă. În schimb se abţine de la izbucniri necontrolate.
  • răzbunătoare. În schimb, dragostea matură iartă, chiar şi atunci când nu este tratată cum ar trebui.
Dar ce este cel mai important:
  • dragostea nu va pieri niciodată. Sunt întotdeauna gata să îmi susţin partenerul/partenera.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aștept comentariile dvs: