marți, 21 octombrie 2008

"Extra mega giga super oferta" - The Pledge


-------
Intri in scara, dai sa verifici posta. Iti sufleci mainile, activezi sistemul de autodeterminare pentru a duce la capat ceea ce ti`ai propus in minte. Ridici un picior, iti tii bine echilibrul, il asezi cu grija intr`un loc mai liber, cu cativa centimetri mai aproape de casuta postala. Repeti procedeul..

Ai ajuns la casuta postala. Partea grea a trecut. Scoti cheita. Sau nu?
Reluam. Iti incalzesti mainile. Vrei totusi sa ajungi la capat cu ceea ce urmaresti. Bagi degetele prin deschizatura casutei postale si apuci de o fila din revista. Incerci sa apuci de doua. Apoi trei. Cred ca ajung, acum te astept pana scoti oferta de la supermarketul Q.

Fericit, (desi epuizat), faci cale intoarsa printre numerele trecute ale acelorasi tip de publicatii... intri in casa, arunci revista pe masa si te duci sa`ti pregatesti de mancare.

SUPER OFERTA!!! - iti sare in ochi, frumos colorat cu font de 72.
Mai jos, supra-ponderata, reprezentarea grafica a unui produs "cool".
Mai jos decat atat, putin mai mic, un pret in virgula flotanta adaptat strategiei x99,99.
Restul paginii e umplut pana la refuz de oferte speciale, iar ca motivatie puternica in susul primei pagini sunt trecute si doua date calendaristice cu liniuta intre ele, cu pretentia ca ele sunt alfa si omega.

Dupa ce iti scalzi bine ochii, visand cu buzunarele goale.. de plictiseala.. incepi sa citesti si "insemnari mai neinsemnate" de pe ici colo.

Undeva, jos de tot, aproape invizibil datorita culorilor de aceeasi nuanta cu backgroundul... apar sfioase "mentiunile cu ***". Cine stie cunoaste, prietenii stiu de ce.
-------

Bombardati de tot felul de oferte, din toate partile, care mai de care. Pe orice cale pertinenta sau mai putin pertinenta, audio sau vizual.. ni se ofera ceea ce avem nevoie! Sau ceea ce cred unii ca avem nevoie. Sau ceea ce stiu unii ca vom cumpara, ca ei sa faca bani. Sau ceea ce ne-ar conveni sa cumparam la un pret de compromis.

Ti`ai cumparat vre`un obiect electrocasnic la super-oferta? Cat de repede te-ai dus la garantie cu el? Sincer m-am deprins cu un gust amar si o retinere fata de toate super-ofertele izbitoare.. m`am mintit prea mult ca sa mai visez privind doar la frumusetea prezentarii produselor din cataloagele cu oferte. Am inceput sa ma documentez mai bine! First am citit in stelutele *, **, *** si ****... dupa care am tras cu ochiul, urechea, mana, piciorul, nasul si la ofertele concurentei; apoi la parerile prietenilor si a forumurilor; numai in ultima instanta, daca imi este chiar util si folositor un obiect recurg la a mi`l cumpara. Un intelept spunea: "sunt prea sarac pentru a-mi cumpara lucruri ieftine." Cu atat mai putin lucruri de care ma pot lipsi.

[...]
De-as gasi o oferta la cineva care sa imi garanteze calitatea produselor, fara stelute neutralizante de entuziasm, cineva care chiar ofera ceva bun si nu ma jacmaneste. Cineva care sa-mi ofere solutii complete, dupa nevoile mele reale! Cineva care sa se mai gandeasca si la mine, nu numai la profit!

Oh.. si dincolo de chestiile materiale... mi`as dori sa gasesc o extra-mega-giga-super oferta cu impliniri reale, sufletesti.
Dar de unde? De unde atata fericire?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aștept comentariile dvs: