miercuri, 29 octombrie 2008

"Extra mega giga super oferta" - The Prestige

Citeam aseara dintr-o cartulie cu un titlu foarte pretentios, "Secretul fericirii" - Billy Graham, cateva randuri ce m`au pus pe ganduri, si m-au inspirat in acelasi timp pentru ultima parte a subiectului, extra-mega-giga-super oferta noastra cea de toate zilele.
Pentru aceasta ultima faza, trebuie sa ciuliti urechile, sa cascati ochii, se poate chiar si gura (numai sa nu va vada nimeni) si sa nu va lasati pacaliti, asta e cel mai important.

"Daca s-ar cladi Casa Fericirii, cea mai mare incapere ar fi sala de asteptare" - anonim.

Hai sa il citez pe Billy Graham, nu ma pot abtine:

Un filozof francez spunea nu de mult: "Omenirea intreaga este in cautarea sigurantei si a fericirii". Rectorul Universitatii americane din Harvard spune si el: "Lumea cauta un crez pentru suflet si un cantec pentru inima". Iar un milionar din Texas marturisea: "Credeam ca banul iti poate aduce fericirea - dar am fost foarte dezamagit sa constat ca lucrurile nu stau asa". La randul ei, o celebra actrita de cinema declara intr-o zi: "Am bani, frumusete, farmec si popularitate. Ar trebui sa fiu femeia cea mai fericita din lume, dar ma simt nenorocita. De ce oare?" O personalitate din aristrocratia engleza spunea: "Am pierdut dorinta de a mai trai, cu toate ca nu-mi lipseste nimic din ce am nevoie. Din ce pricina toate acestea?" Un om consultand un medic psihiatru, i s-a plans: "Domnule doctor, ma simt singur, disperat si nenorocit. Ma puteti ajuta cu ceva?" Psihiatrul i-a recomandat sa se duca la circ si sa vada un clown celebru, care, dupa parerea generala, era in stare sa-l faca sa rada si pe cel mai nenorocit dintre oameni." Pacientul a raspuns dezamagit: "Aflati ca acel clown sunt eu." Si un tanar student declara: "Am 23 de ani, dar destula experienta, pentru a fi deja batran si dezgustat de viata." Iar o celebra dansatoare greaca din ultima generatie, in aparenta cu bune rezultate, ridica valul vietii sale, spunand: "Cand ma aflu adesea singura, mainile imi tremura, ochii mi se umplu de lacrimi, iar inima mi-e vesnic torturata de deznadejde, lipsa de pace si fericire pe care nu le-am gasit nicaieri. Unul dintre cei mai mari oameni de stat ai lumii, mi-a facut urmatoarea marturisire: "Sunt om batran, de acum pentru mine viata si-a pierdut importanta. Sunt gata sa fac saltul fatal in necunoscut Dumneavoastra care sunteti tanar, puteti sa-mi dati o oarecare raza de speranta?"

Omenirea noastra materialista se avanta fara preget in cautarea izvorului fericirii. Cu cat acumulam mai multe cunostinte, cu atat suntem mai lipsiti de intelepciune. Cu cat suntem mai asigurati din punct de vedere al existentei noastre materiale, cu atat ne plictisim mai mult. Cu cat ne distram mai mult si dam curs satisfacerii tuturor placerilor, cu atat vom fi mai nesatisfacuti si mai nemultumiti de viata.
Ne asemuim cu o mare agitata: gasim ceva pace ici, putina placere dincolo, dar nimic de lunga durata, nimic pe deplin satisfacator. Si astfel cautarea noastra continua. Oamenii ucid, mint, inseala, fura si se bat intre ei, pentru a-si satisface dorinta de putere, de placere si bogatie. In acest fel spera sa castige pentru ei si pentru grupul din care fac parte, pacea, siguranta, belsugul si fericirea.

In acelasi timp insa un glas interior ne spune mereu: "Nu pentru asta am fost facuti - ci pentru lururi mai bune." Purtam in noi o tainica presimtire ca exista undeva o sursa de fericire care face viata demna de a fi traita. Gandim adeseori ca undeva, candva, vom descoperi taina fericirii. Cateodata ni se pare chiar ca am si descoperit-o, dar nu e decat o iluzie si ramanem dezamagiti, dezorientati, nenorociti.

Ceea ce da valoare durabila vietii nu este fericirea superficiala, care depinde de imprejurari; ci este fericirea si satisfactia care umple sufletul chiar in mijlocul celor mai dureroase si amare imprejurari. Aceasta este fericirea care conteaza, chiar cand ne merge rau, care ne poate face sa suradem, si printre lacrimi. Inimile noastre tind spre o fericire statornica, netulburata de succese nici de esecuri, care sa fie adanc inradacinata inlauntrul nostru dandu-ne liniste interioara, pace si satisfactie, orica s-ar petrece in afara noastra. O astfel de fericire nu are nevoie de stimulente din afara.
Langa locuinta mea este un izvor al carui debit de apa ramane acelasi tot timpul anului. Chiar cand se produce vreo inundatie, el ramane constant. Dupa o astfel de fericire trebuie sa aspire omul.

... as mai fi continuat, insa autorul incepe sa dea trei motive pentru care omenirea a ajuns in starea actuala, dupa care in celelalte capitole ale cartii ofera solutii biblice la problema fericirii; ma opresc aici, sunt sigur ca multi dintre voi nu sunt interesati sa le auda.

Ca doar fiecare avem dreptul sa gandim pentru noi insine, nu?
Ce ne pasa noua ce vorbesc toti oamenii, incoace si incolo... pe noi ne intereseaza sa descoperim singuri adevarul, fericirea. [uneori nici nu avem alta varianta]

Sincer, v`as fi dat si eu raspunsurile la intrebarile din articolul "The Turn",, v-as fi descris pe larg cum sa puteti intra in posesia extra-mega-giga-super ofertei, folosind indrumarile din Proverbele lui Solomon capitolul 3, versetele 1-10... insa m-am razgandit. Oricum nu ati vrea sa aflati secretul, adevarul. Va place sa va lasati pacaliti.

De ce? Numai voi o stiti. Si chiar daca l`ati afla acum, cred ca nu l`ati pretui.
De aceea, intelept mi se pare, sa "rumegati" bine ceea ce e de meditat, si numai daca in sufletul vostru se starneste acea sete launtrica, atunci... daca veti avea nevoie de mine... va veti descurca si singuri! Nu ca nu mi`ar placea sa va ajut, dar sunteti mari!


P.S. Foarte important:
Solutia nu e la mine, si nici nu este necesar sa ma credeti ca eu am gasit`o.
Nu ma incred in mine, nu ma incred nici in Billy Graham.
In CINE ma incred?

pe curand.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aștept comentariile dvs: