luni, 6 octombrie 2008

For a better life - day 2

Habacuc 3:17-19
_____
"Căci chiar dacă smochinul nu va înflori, viţa nu va mai da nici un rod, rodul măslinului va lipsi şi câmpiile nu vor da hrană, oile vor pieri din staule şi nu vor mai fi boi în grajduri, eu tot mă voi bucura în Domnul, mă voi bucura în Dumnezeul mântuirii mele!

Domnul Dumnezeu este tăria mea; El îmi face picioarele ca ale cerbilor şi mă face să merg pe înălţimile mele.

- către mai marele cântăreţilor. De cântat cu instrumente cu coarde."
_____



Pentru o înţelegere mai clară trebuie să citim întreaga carte scrisă de proorocul Habacuc, om inspirat de Dumnezeu pentru a transmite mesajele Sale poporul evreu. Acesta scrie cartea după ce primeşte o înştiinţare înfricoşătoare despre urgia lui Dumnezeu care urma să se dezlănţuie asupra unui popor ce a făcut ravagii printre alte popoare şi a cărui nelegiuire a ajuns la culme (cap.1:7-11).
 
Habacuc priveşte la situaţia omului credincios Domnului şi observă că i se fac multe nedreptăţi de către oamenii nelegiuiţi. Strigătul acestuia disperat pentru ca Dumnezeu să facă dreptate primeşte într-un final răspuns, iar acest răspuns este cutremurător. Îndelunga răbdare a lui Iehova avea să ajungă la capăt. (asta îmi aminteşte de Judecata Finală)
 
Om cu sufletul îndurerat, ca unul care înţelegea situaţia foarte bine şi care îşi iubea neamul, scrie o cântare de jale în care descrie imensa putere dezlănţuită în mânia Domnului, aşa încât toată creaţia se înfioară (cap.3). “Când am auzit… lucrul acesta, mi s-a cutremurat trupul; la vestea aceasta, mi se înfioară buzele, îmi intră putrezirea în oase, şi-mi tremură genunchii.” (v.16a)
 
În cotrast cu toate acestea, urmează punctul culminant al cântecului, versetele de astăzi.
 
Aş putea zice că afirmaţiile de sus constituie filozofia de viaţă a acestui prooroc:
O încredere de neclintit, în faţa tuturor intemperiilor posibile. Acest om a înţeles că nu este altă Stâncă decât Dumnezeu, că nu se poate încrede în propria putere, că sursa lui este Domnul, că îşi poate atinge maximum de potenţial în viaţă numai însufleţit de Dumnezeu, că BUCURIA este o alegere pe care o va face în orice zi.
 
Dar mie, când toate îmi merg pe dos şi nimic nu-mi iese, mai este Domnul tăria şi bucuria mea? 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aștept comentariile dvs: