miercuri, 10 februarie 2010

Filosofie... de atelier

Motto: "Veniţi şi priviţi lucrările lui Dumnezeu! Ce înfricoşat este El, când lucrează asupra fiilor oamenilor!" - Psalmi 66:5

Contextul vieții de credință mai poate fi asemănat și cu un atelier.

Imaginea clasică, biblică, cea mai des întâlnită, este cea a unui olar ce modelează lutul.
O prelucrare cam ”soft” aș spune eu... mie îmi apare în fața ochilor alt loc minunat:
Fierăria!

În fierărie, există un cuptor în care se încinge bucata brută de metal.
Apoi aceasta se prinde bine cu un clește.
Și acum vine punctul culminant... filosofia între ciocan și nicovală:

Mă gândesc de-o vreme scurtă,
dacă nu-s un fel de... brută.

Simt
ciocanul c-o-ntrebare,
apăsat și fără seamăn...
Comentezi? Îți dau mai tare,
taci și-nghite, fără geamăn!

Nicovala, e tăcută..
o fi fost și ea o... brută?
E cam lată, e cam rece,
și e cheală, și e slută..

Ce-i mai bine, mă frământ,
cu ciocanul, spre pământ...
sau jos - lat, pe nicovală,
așteptând o îndoială?

Fierarul? Dumnezeu.
Ciocanul? Nu, nu vorbește. E doar imaginația mea bolnavă.

Finalul?
[nu știu exact, dar s-ar putea să fie o sabie învăpăiată!]

4 comentarii:

  1. :)...in acest zambet sunt comprimate mai multe zambete laolalta: zambet de intelegere, zambet plin de amar, zambet de admiratie si zambet de multumire ca ai puterea sa te lasi prelucrat.
    ...primeste zambetul meu omule!-:)

    RăspundețiȘtergere
  2. stii Luminita, cred ca Dumnezeu zambeste foarte mult...
    are un zambet multicolor, e fascinant!

    ...
    ne invata sa "Il copiem" :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Un zambet poate face un suflet descurajat sa zambeasca din nou,un cuvant de incurajare aduce speranta,dar o rugaciune sfanta iti da putere sa poti zice din nou:''pot totul in Hristos care ma intareste''.Atunci cand zambetul si incurajarea nu au putere,rugaciunea va birui intodeauna...o ploaie de binecuvantari sa-ti inunde viata.

    RăspundețiȘtergere

Aștept comentariile dvs: