duminică, 21 decembrie 2008

Sarbatori fericite!

As vrea sa va multumesc tuturor celor ce intr`un fel sau altul m-ati incurajat sa scriu acest blog. Desi nu am avut mereu ganduri de impartasit, sau acelea publicate nu au fost chiar atat de interesante, imi place sa cred ca 'ceva' anume v-a facut sa reveniti (cu placere) pe blogul meu.

Cu ocazia acestor sfinte sarbatori de Craciun vreau sa va doresc din toata inima
"Sarbatori fericite!".

Fericite, da.. orice ar insemna fericirea pentru voi. As vrea sa va spun insa ce inseamna FERICIRE pentru mine, si odata cu definirea mai pe larg a acestui cuvant magic, sa ma intelegeti ce va doresc in fapt.

  • Cand eram de`o schioapa, la sanul mamei mele... fericirea mea era sa fiu hranit bine, sa fiu bagat in seama si tinut in brate. Nimic altceva nu conta pe lume.
  • Cand am inceput sa merg tarash, as fi fost fericit la culme daca ar fi apreciat ai mei ca am inceput sa merg singur, insa ei s-au ingrijorat ca am sa ma lovesc; totusi eram fericit ca sunt pretuit.
  • Pana la varsta de 7 ani, fericirea mea era sa explorez casa, sa observ miscarea gravitationala in actiune... si sa rad!
  • De indata ce am inceput scoala, fericirea mea erau masinutele! [ce credeati, ca invatatura?] Totusi, eram printre cei mai buni si ma simteam implinit de acumularea de noi cunostinte. Sa petrec timp cu prietenii de la bloc erau iarasi momente de fericire.
  • Cat am fost adolescent, pana in clasa a 12a, fericirea era in mare parte sa imi fac datoria de elev, sa imi descopar pasiunea pentru informatica, sa aprofundez calculatoarele.
  • In facultate, am inceput sa filozofez, sa patrund mai adanc sensul lucrurilor si al oamenilor. Fericit am fost cand am inceput sa inteleg oamenii si sa le fiu de ajutor intr-un mod sau altul.
  • Acum, ca am terminat facultatea, am observat ca FERICIREA nu sta in lucruri sau in oameni, ci in interiorul meu.


Cum asa, in interior?
Da, caci daca nu te simti impacat cu tine insuti, vei fi mereu agitat, vei cauta sa inadusi acea voce a constiintei care tot isi cere tributul. Daca in interior nu este liniste si pace, nu poate fi nici fericire. Vei cauta sa alergi dupa ea incoace si incolo, in zadar. Fericirea o gasesti cand iti afli pacea sufleteasca. Unii o spun de pe buze, insa in interiorul lor inca mai plange cineva.

O veste minunata ni se vesteste prin colindele ce le ascultam in liniste, in tacere, de sarbatori. Aceasta veste este magica in sine, caci desi toti o aud, putini sunt cei ce o gusta si afla secretul gustului. Isus Hristos a venit in lumea noastra pentru a ne aduce impacarea cu Dumnezeu, caci prin viata noastra ne departam chiar fara sa vrem de acel echilibru interior, ce depinde de EL. Fara o relatie stransa cu Creatorul nostru, suntem ca acei bebelusi abandonati, singuri, parasiti. Eu cred ca daca as putea sa privesc in sufletul tau, as gasi un mic copilas ce plange dupa iubirea mamei, acea iubire neconditionata [vezi 'Prietenul adevarat, de sarbatori..]
Dumnezeu a venit sa ne ia in brate, sa ne hraneasca spiritul si sa traim. Hristos a patimit pentru pacatele noastre, care ne-au pus in conflict cu divinitatea. Astfel, prin iertarea oferita de EL avem pace cu Dumnezeu, si aceasta pace aduce liniste sufleteasca, in care va izvori o fericire ce intrece orice limita umana.

Fericirea adevarata nu sta in lucrurile exterioare, in cadouri, nici chiar in ceilalti oameni; de multe ori m-am simtit singur chiar intre cei mai buni prieteni. Am gasit insa fericire in interiorul meu, aici unde m-am impacat cu Dumnezeu si unde El mi`a plantat un izvor de fericire. Ori de cate ori ma intorc spre El cu toata inima, imi alina sufletul, imi mangaie ranile, EL ma intelege perfect si are cuvinte frumoase pentru mine, imi deschide mintea sa inteleg ce e frumos si ce e urat, ma face sa umblu in dreptate, imi da valoare si ma simt iubit. Ce poate fi mai minunat?

Am incercat in cateva cuvinte sa exprim ce inseamna fericirea pentru mine. La diferite varste iubim diferite lucruri, insa ceea ce cred eu ca are nevoie orice om, este bucuria mantuirii, care izvoraste dintr`o relatie sanatoasa cu Creatorul. Impaca-te cu El si vei avea iarasi pace, te vei bucura din plin de viata!

"Cat pentru mine, fericirea mea este sa ma apropii de Dumnezeu: pe Domnul Dumnezeu Il fac locul meu de adapost, ca sa povestesc toate lucrarile Tale." - Psalmi, 73.28.


Acestea fiind spuse, reamintind, va doresc din toata inima:
"Sarbatori fericite alaturi de Cel drag!"

Un comentariu:

  1. Da, si pentru mine fericirea tot asta inseamna:"Cand urmez invtaturile Tale, ma bucur de parca as avea toate comorile."Ps 119:14 Ai surprins fain ceea ce ar insemna in general fericire in diferite perioade ale vietii!Continua sa scrii ca e incurajator!

    RăspundețiȘtergere

Aștept comentariile dvs: